Aktivitetsplan våren 2017

Tur til Flor og Fjære 16.-18. juni
                    Rosa sløyfe
                    Litt informasjon om høsten

I utsendingen av årets kontingent-faktura mangler det et tall i kontonummeret. Det riktige kontonummeret er 5010.05.20807

På grunn av miljømessige hensyn, styrets tid, og portoutgifter ønsker vi å sende ut mest mulig av informasjonen via mail. For dere som har mail, vennligst gi melding til Elisabeth Kjøsnes  brystkreftsekretar@outlook.com

Dersom du får dette pr post i stedet for på oppgitt mailadresse, kan det skyldes at vi får mailen din i retur. Dette skjer med en del av de utsendte mailene, så sjekk at du har gitt oss oppdatert mailadresse, at ikke innboksen din er full, osv.

Vi ber også om at de som mener ikke å ha mottatt mail fra foreningen gjennom året, sjekker sin innboks og ser om mailen har lagt seg som spam. Har den det, så må du endre innstillingene på mailen din.

På grunn av endring i regelverket fra direktoratet, vil hovedmedlemmer heretter kalles medlemmer i kategori 1, og støttemedlemmer kalles medlemmer i kategori 2.

Vi er stolte av å presentere vår nye hjemmeside, og håper på mange besøk. Du finner oss på:

www.brystkreftforeningen-bergen.com

Fysiske aktiviteter

Turn og Idrettsforeningen Viking, Øvre Dreggsalm. 7, 5003 Bergen
Vi har et veldig godt trimtilbud i Vikinghallen for opererte/diagnostiserte medlemmer.

Dere får kr. 600,- i støtte fra Brystkreftforeningen Bergen pr. halvår. Dette gjelder KUN medlemmer i kategori 1 (tidligere kalt hovedmedlemmer).
Dere betaler selv det resterende beløp når dere melder dere inn, og si at dere er fra Brystkreftforeningen, så sender Viking regning på kr. 600,- til oss.
Som medlem hos Viking har dere tilgang til alle aktivitetene på treningssenteret. Dvs. dere kan trene i apparatsalen, være med på spinningtimer, eller velge blant et bredt utvalg av sal- tilbud. I sal kan dere prøve: Figur, Pilates, Yoga, Seniortimer, Rehab, Aerobic m.m. Åpningstider er man – fred 07.00-22.00, lør 10.00 -18.00 og søndag 12.00-18.00.
Les mer om treningssenterets aktiviteter på www.tifviking.no
De som vil, kan bare troppe opp i Viking og melde seg inn, og begynne med en gang.

NR 1 Fitness
Vi har fremdeles samarbeid med treningskjeden Nr 1 Fitness i de forskjellige bydelene. Foreningen dekker kr. 100 pr måned for medlemskategori 1 (tidligere hovedmedlemmer), og du får i tillegg kr 50 i rabatt på treningssenteret.
Se under fanen trening.

SIB Årstad
Årstad treningssenter ligger i første etasje på Alrek Studenthjem, Årstadveien 25, like ved Haukeland Universitetssykehus og Haraldsplass Diakonale Sykehus, ca. tre kilometer fra Bergen sentrum.
Trening for kreftoverlevere: Årstad har sin egen instruktør som er utdannet gjennom AKTIV mot kreft, og hver mandag kl. 16:00 har denne gruppe trening sammen.
Dersom du lurer på noe om denne treningen, priser osv., kan du kontakte treningsinstruktør, Christine Bruland på tlf 419 33 431 eller e-post christine_bruland@hotmail.com.

SATS/Elixia på Laksevåg
På dette senteret er det gruppetrening for «brystkreftdamer» to ganger i uken – mandag og torsdag fra kl 1600. Disse treningene er med personlig trener i samarbeid med fysioterapeut, og er godt tilrettelagt den enkeltes utgangspunkt. De avslutter hver trening med sosialt samvær, og her er plass til flere damer.
Det koster 399 kr/mnd, dvs at dere har tilgang på treningssenteret i hele åpningstiden, alle dager. Timene er spesialtilpasset denne gruppen og er eksklusivt holdt for dem. Vi har kapasitet til 40 personer.
Ta kontakt med SATS/Elixia på tlf 55 34 90 20

Krafttak mot Kreft 2017 i Bergen
Se oppslag i dagspressen.

Temamøte 24. april, kl 1900
Temaet for denne kvelden er ikke helt på plass ennå, men sett av kvelden. Så kommer vi tilbake til tema og flere detaljer.

Byvandring 9. mai
Jo Gjerstad leder oss i en byvandring med start fra Amalie Skram-statuen på Nordnes.
Vi starter kl 1700. Det er begrenset med plasser, maks 25 stykker i gruppen, så her er det førstemann til møllen.
Påmelding til Elisabeth Kjøsnes på mail: brystkreftsekretar@outlook.com
eller på sms til 901 22 460

Familiedag på Sætregården 27. mai
Det blir også i år arrangert familiedag på Sætregården fra kl 14 til 17. Vi tilbyr riding/aktivitet med hest for alle. Vi tenner griller og tilrettelegger med bord og benker. Her er det ingen egenandel, men ta med den maten dere vil grille. Det blir salg av is og kaffe.
Påmelding innen 30. april på mail Elisabeth Kjøsnes på mail: brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460,
Ved påmelding trenger vi antall som kommer, og vi trenger alder på barn.
Se også på Sætregårdens hjemmeside: www.saetregaarden.no for mer info om dyrene deres som dere vil treffe.

Tur til Flor og Fjære, Stavanger 16.-18. juni
Årets sommertur blir en helgetur til Flor og Fjære ved Stavanger.
Ta gjerne med deg ektefelle, venninne, datter, mor osv.
Vi har satt prisen til kr. 3000.- for medlemskategori 1 (tidligere hovedmedlemmer).
Prisen for andre er avhengig av hvor mange som blir med, så det kommer vi tilbake til etter at påmeldingsfristen har gått ut.
Bruk vedlagte adresse for mer informasjon (gjelder de av dere som får dette på mail)
For dere andre – se vedlegg.
Påmeldingsfrist er 1. april. Bindende påmelding til Elisabeth Kjøsnes, sms til 901 22 460, eller på mail: brystkreftsekretar@outlook.com
Husk å oppgi om den påmeldte er medlem, om du ønsker enkeltrom, eller om det evt. er noen du ønsker å dele rom med.

Annet
Vi etterlyser også innspill og ønsker angående aktiviteter eller temaer dere ønsker vi skal sette i gang med/ta opp.
Har du idéer eller ønsker, ta kontakt med en i styret.

Foreningen har likepersoner som kan kontaktes ved behov:
Edel Johannessen                 911 28 110                 brystkreftkasserer@outlook.com
Mai-Britt Værø                       452 56 395                 maivaer@online.no
Grethe Myking                        905 46 096                 gtmyking@hotmail.com
Birgitte Harris                        452 18 615                 birgitte.harris@hotmail.com
Hildborg Mandiussen          995 20 490                 mandiussenhildborg@gmail.com
Marianne Michaelsen          481 28 325                 marianne.michaelsen@online.no
Eli Øvretvedt                           924 55 439                  elima@live.no
Ella Bahus                                909 90 353                 ebahus@online.no

Vi minner også om at det er mange mulige kurs på Montebellosenteret. Se hjemmesiden deres for informasjon på www.montebellosenteret.no

Alle aktiviteter betales inn på konto: 3624.51.42093 Brystkreftforeningen Bergen

v/Edel Johannessen, Sydneskleiven 6, 5010 Bergen.
NB! Husk å merke innbetalingen med hvilket arrangement det gjelder.

LITT INFORMASJON OM HØSTEN

Teater/konsert/revy
Det blir som vanlig enten teater, konsert eller revy til høsten. Dette kommer vi tilbake til.

Fysisk aktivitet
Det vil også til høsten bli et godt utvalg av fysiske aktiviteter i regi av foreningen.

Rosa sløyfe-aksjon.
Det blir som vanlig stor aktivitet i Rosa sløyfe-måneden. Informasjon om dette kommer til høsten.
Vi trenger frivillige til å stå på stand, så bare gi beskjed dersom du har lyst og anledning. Dato for stand er 7. og 14. oktober. I tillegg 18. oktober på Haukeland.

Basar
Dato for basaren er 25. oktober.
Der blir det åresalg og trekning av loddbøker, samt litt å spise.  Ta med familie og venner for en sosial kveld. Inntekten går til lokalforeningen Bergen og kommer medlemmene til gode. Gevinster mottas med takk.
Påmeldingsdetaljer kommer til høsten.

Jubileumsfest 4. november
Hold av denne kvelden og bli med oss på vår 25 års jubileumsfest. Her blir det både faglig innhold og festivitas.
Nærmere informasjon kommer til høsten.

Styresammensetning i 2017

Funksjon Navn/adresse Telefon (p)

Mobil

Leder Marianne Michaelsen