Aktivitetsplan høsten-17

Jubileumsfest på Hotel Ørnen 4. november
Yogadag på Brattetaule gård 12. november
Byvandring 5. desember

På grunn av miljømessige hensyn, styrets tid, og portoutgifter ønsker vi å sende ut mest mulig av informasjonen via mail. For dere som har mail, vennligst gi melding til Elisabeth Kjøsnes  brystkreftsekretar@outlook.com

Dersom du får dette pr post i stedet for på oppgitt mailadresse, kan det skyldes at vi får mailen din i retur. Dette skjer med en del av de utsendte mailene, så sjekk at du har gitt oss oppdatert mailadresse, at ikke innboksen din er full, osv.

Vi ber også om at de som mener ikke å ha mottatt mail fra foreningen gjennom året, sjekker sin innboks og ser om mailen har lagt seg som spam. Har den det, så må du endre innstillingene på mailen din.

På grunn av endring i regelverket fra direktoratet, vil hovedmedlemmer heretter kalles medlemmer i kategori 1, og støttemedlemmer kalles medlemmer i kategori 2.

Vi er stolte av å presentere vår nye hjemmeside, og håper på mange besøk. Du finner oss på:
 www.brystkreftforeningen-bergen.com

Fysiske aktiviteter

Turn og Idrettsforeningen Viking

Øvre Dreggsalm. 7, 5003 Bergen

Vi har et veldig godt trimtilbud i Vikinghallen for opererte/diagnostiserte medlemmer.

Dere får kr. 600,- i støtte fra Brystkreftforeningen Bergen pr. halvår. Dette gjelder KUN medlemmer i kategori 1 (tidligere kalt hovedmedlemmer).Dere betaler selv det resterende beløp når dere melder dere inn, og si at dere er fra Brystkreftforeningen, så sender Viking regning på kr. 600,- til oss.
Som medlem hos Viking har dere tilgang til alle aktivitetene på treningssenteret. Dvs. dere kan trene i apparatsalen, være med på spinningtimer, eller velge blant et bredt utvalg av sal- tilbud. I sal kan dere prøve: Figur, Pilates, Yoga, Seniortimer, Rehab, Aerobic m.m. Åpningstider er man – fred 07.00-22.00, lør 10.00 -18.00 og søndag 12.00-18.00.
Les mer om treningssenterets aktiviteter på www.tifviking.no
De som vil, kan bare troppe opp i Viking og melde seg inn, og begynne med en gang.

NR 1 Fitness
Vi har fremdeles samarbeid med treningskjeden Nr 1 Fitness i de forskjellige bydelene. Foreningen dekker kr. 100 pr måned for medlemskategori 1 (tidligere hovedmedlemmer), og du får i tillegg kr 50 i rabatt på treningssenteret.

Se vedlegg.

SIB Årstad
Årstad treningssenter ligger i første etasje på Alrek Studenthjem, Årstadveien 25, like ved Haukeland Universitetssykehus og Haraldsplass Diakonale Sykehus, ca. tre kilometer fra Bergen sentrum.
Trening for kreftoverlevere: Årstad har sin egen instruktør som er utdannet gjennom AKTIV mot kreft, og hver mandag kl. 16:00 har denne gruppe trening sammen.
Dersom du lurer på noe om denne treningen, priser osv., kan du kontakte treningsinstruktør, Christine Bruland på tlf 419 33 431 eller e-post christine_bruland@hotmail.com
Hvert medlem betaler her avtalt pris, og får tilbake 600 kroner fra foreningen hver 6. måned mot fremlegging av kvittering for betalt beløp.

SATS/Elixia på Laksevåg

På dette senteret er det gruppetrening for «brystkreftdamer» to ganger i uken – mandag og torsdag fra kl 1600. Disse treningene er med personlig trener i samarbeid med fysioterapeut, og er godt tilrettelagt den enkeltes utgangspunkt. De avslutter hver trening med sosialt samvær, og her er plass til flere damer.
Det koster 399 kr/mnd, dvs at dere har tilgang på treningssenteret i hele åpningstiden, alle dager. Timene er spesialtilpasset denne gruppen og er eksklusivt holdt for dem. Vi har kapasitet til 40 personer.
Ta kontakt med SATS/Elixia på tlf 55 34 90 20

Just Breathe – Yogadag 9. september

Vi arrangerer Yoga denne dagen fra kl 12-15 i Birkebeinersenteret, (bak Mariakirken) inngang Kiwibutikken.
Det blir rolig yoga med fokus på pust, yoga og tankens kraft.
Ingen yogaerfaring nødvendig, alle kan delta.
Det er plass til 12 stykker denne dagen, så her er det bare å melde seg på snarest mulig. Prisen for kategori 1-medlemmer er satt til kr 300,-
Bindende påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460. Betalingsfrist 1. september.

Medlemsmøte 13. september, kl 19

Vi inviterer til medlemsmøte i Kreftforeningens lokaler i Strandgaten.
Denne kvelden vil vi ha fokus på Rosa sløyfe-arrangementene i oktober.
Vi vil også få besøk fra Boots apotek, og de vil snakke om proteser, undertøy, behandling av arr og stråleskadet hud.
Det blir litt å bite i, og vi vil også ha en liten utlodning.
Påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460

Revy med Marit Voldsæter 27. september

NYTT SHOW!
Nå er den mestselgende kvinnelige komikeren i humor-Norge endelig tilbake!
Marit strøk i biologi på skolen og nå har hun giftet seg med en professor i faget. Slikt blir det humor av og mye av dette får du oppleve i hennes neste forestilling. Hvorfor blir vi høyere? Er vi egentlig alle kinesere? Finn pulten din før det ringer inn til en hysterisk morsom skoledag, med Marit som assisterende lektor. I alle fag!
Erik Ulfsby er tilbake som regissør denne gangen, og med seg som før, Elina Krantz er produsent.
Etter kritiker- og publikumssuksessene «Drit i å danse!», «Med ræven i fatle» og «Rett fra skrumpleveren» er det nå «Null i biologi» som gjelder!

Vi har kjøpt billetter til denne forestillingen, og hvert medlem kan få kjøpe maks 4 billetter. Billettene koster for medlemmer i kategori 1 kr. 300,-  For andre er prisen kr. 490,-

For kjøp av billetter send en mail til brystkreftsekretar@outlook.com eller en sms til 901 22 460.
Her gjelder som vanlig prinsippet om «Førstemann til møllen».
Billettene blir tilsendt ved bekreftet betaling.

Felles temamøte på Vardesenteret 5. oktober, kl 19

Det blir i år felles temamøte (Kreftforeningen og Brystkreftforeningen) og kick off for Rosa sløyfe på Vardesenteret 5. oktober, kl 19.
Tema for møtet og årets aksjon er senskader. Til dette møtet er det ikke påmelding.

Rosa sløyfe
Vi skal som vanlig markere oss godt i hele oktober måned.
Vi trenger hjelp til å bemanne de mange standene vi planlegger å ha
på sentrene i regionen.

Vi skal i år ha stand på følgende steder:

1. oktober:
    Åsane senter
    Lagunen Storsenter
    Sartor senter
    Informasjonsbussen på Torgalmenningen
  1. oktober:
    Sletten senter
    Bergen Storsenter
    Oasen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             18.oktober:
    Haukeland Universitetssykehus, 2 steder.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              19.oktober:
    Rosa sløyfe-løpet.

Kan du tenke deg å være med og gi en hjelpende hånd en eller flere av disse dagene? Ta da kontakt med Anita Ustun på mail-adresse
anitaustun@yahoo.no

Rosa sløyfe-løpet 19. oktober, kl 19

Har du lyst til å løpe/gå for brystkreftsaken? Da har du sjansen i årets Rosa sløyfe-løp. Løpet går over 7 km. Deltageravgift kr. 400, hvor
kr 200,- går til formålet.
Mer informasjon om løpet og påmeldingsdetaljer finner du på ved å følge denne linken:

Basar
Dato for basaren er 26. oktober. Vi starter som vanlig kl 1830.
I år blir basaren på Hotel Ørnen, vis-a-vis Bystasjonen.
Der blir det åresalg og trekning av loddbøker, samt litt å spise. Ta med familie og venner for en sosial kveld. Inntekten går til lokalforeningen Bergen og kommer medlemmene til gode. Vi tar i år kr. 75 i inngangspenger. Gevinster mottas med takk.
Påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460 innen 18. oktober.
Inngangspengene kan også vippses til Vipps 82936 (eller søk opp Brystkreftforeningen Bergen). Husk å merke med navn og arrangement.

Jubileumsfest 4. november
Brystkreftforeningen Bergen feirer sitt 25-årsjubileum med en dag og kveld med både faglig påfyll og festligheter.
Se eget vedlegg.

Just Breathe –  Yogadag på Brattetaulegård 12. november
Vi inviterer til yogadag på Brattetaule gård på Radøy den 12. november fra kl 11-16.
Vi starter rolig med litt sosialt samvær fra kl 11-12 før vi har 3 timer med yoga med start kl 12. Avslutningsvis blir det en stund med frukt, te og en prat. Dette er rolig yoga med fokus på pust, yoga og tankens kraft. Ingen yogaerfaring nødvendig, alle kan delta.
Informasjon om Brattetaulegård: http://www.brattetaulegard.no/ veibeskrivelse: https://www.google.no/maps/dir/»/brattetaule+g%C3%A5rd/@60.6428357,5.0398048,12z/data=!3m1!4b1!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x463d1a3cb5d17b1f:0x3b07a1ce7694c36!2m2!1d5.109844!2d60.642854
Vi har satt prisen til kr. 400,- for medlemmer i kategori 1, og det er bindende påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460.
Betalingsfrist 1. november.

Byvandring 5. desember
Vi gjentar suksessen fra i vår, og tar turen rundt i byen vår sammen med historiker Jo Gjerstad. Denne gang holder vi oss i området i og rundt Marken.
Vi møtes ved Jernbanestasjonen kl. 1700. Pris kr. 50,-
Etter vandringen avslutter vi et sted hvor vi kan få noe varmt i koppen.
Påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460

Annet

Vi etterlyser også innspill og ønsker angående aktiviteter eller temaer dere ønsker vi skal sette i gang med/ta opp.
Har du idéer eller ønsker, ta kontakt med en av oss i styret.

Foreningen har likepersoner som kan kontaktes ved behov:

Edel Johannessen             911 28 110                brystkreftkasserer@outlook.com

Mai-Britt Værø                   452 56 395              maivaer@online.no

Grethe Myking                    905 46 096             gtmyking@hotmail.com

Hildborg Mandiussen      995 20 490             mandiussenhildborg@gmail.com

Marianne Michaelsen      481 28 325              marianne.michaelsen@online.no

Eli Øvretvedt                       924 55 439              elima@live.no

Ella Bahus                            909 90 353              ebahus@online.no

Marit Paulsen                     416 50 160               paulsenmarit@yahoo.no

Vi minner også om at det er mange mulige kurs på Montebellosenteret. Se hjemmesiden deres for informasjon på www.montebellosenteret.no

Årets loddbøker er klare. Dersom du ønsker å selge lodd, er det bare å ta kontakt med Mai-Britt Værø på maivaer@online.no eller på

452 56 395, så sender ut hun bøker.
Pengene for bøkene kan betales inn på foreningens vanlige konto. Det er da viktig å merke innbetalingen med nummeret på loddbøkene.
Selve loddboken kan returneres til Mai-Britt, eller den kan leveres i Kreftforeningen sine lokaler i Gågaten (også mulig å legge fra seg kontanter der).

Er det noe du lurer på i forbindelse med loddbøkene? Mai-Britt har svaret.

Alle aktiviteter betales inn på konto: 3624.51.42093 Brystkreftforeningen Bergen

v/Edel Johannessen, Sydneskleiven 6, 5010 Bergen.
NB! Husk å merke innbetalingen med hvilket arrangement det gjelder.

Beløpet kan også vippses til Vipps 82936 (eller søk opp Brystkreftforeningen Bergen). Husk også her og merke med navn og type arrangement.

Styresammensetning i 2017

Funksjon Navn/adresse Telefon (p)

Mobil

Leder Marianne Michaelsen
Kollbulia 31
5124 Morvik
481 28 325 marianne.michaelsen@online.no
Nestleder Anita Ustun  Myrholtet 154                5142 Fyllingsdalen                    408 43 908 anitaustun@yahoo.no
Sekretær Elisabeth Kjøsnes Rosenbergsgt. 16   5015 Bergen 901 22 460 brystkreftsekretar@outlook.com
Kasserer Edel Johannessen Sydneskleiven 6   5015 Bergen 911 28 110 brystkreftkasserer@outlook.com
Styremedlem Mai-Britt Værø Eidsvågsvn. 84             5101 Eidsvåg 55 25 62 96

maivaer@online.no
Styremedlem Marianne Ness   Festeråsen 276            5184 Olsvik 932 06 284 marianne_378@msn.com
Styremedlem Hildborg Mandiussen Garvergt 11                  5054 Bergen 995 20 490 mandiussenhildborg@gmail.com
Varamedlem 1 Grethe Landsvik Hallskaret 48                 5117 Ulset 959 12 925 grethelandsvik@getmail.no
Varamedlem 2 Gerd Sviggum Olsvikstallen 21            5184 Olsvik 482 40 168 gerd.sviggum@hotmail.no

Hjemmesiden vår er: www.brystkreftforeningen-bergen.com

mobilnr 901 22 460

Facebook-siden er Brystkreftforeningen Bergen

Hilsen styret i lokalforeningen

Tilbud til medlemmer i  Brystkreftforeningen Bergen (kategori 1)

Brystkreftforeningen har inngått avtale med treningssenterkjeden Nr 1 Fitness. Under finner dere informasjon om lokasjon, priser og tilbud.

Om NR 1 FITNESS
Nr 1 Fitness ble stiftet i 2008, og har i dag 5 fullskala sentre i Fyllingsdalen, Åsane, Landås, Osterøy og Voss. Sentrene er døgnåpne og det holdes åpent 365 dager i året. Sentrene har et vidt spekter av gruppetreningstimer, i tillegg til egentreningsmuligheter. For de som kun ønsker å drive egentrening, finnes det også to Nr 1 Fitness Express sentre, lokalisert i Sandviken og på Sotra. På Sotra finner man i tillegg Mylife livsstilsenter, et senter som er tilpasset de helt utrente.

PRISER
Ordinær pris ved Nr 1 Fitness fullskala senter er kr. 399,- pr måned. Det tilkommer også et gebyr på kr. 250, for nøkkelkort til sentrene. Dette er et engangsbeløp. Man kan da trene fritt på samtlige fullskala sentre, samt Express sentrene.
Ved Mylife livsstilsenter er månedsprisen kr. 499,- pr måned. I tillegg til nøkkelkortet på kr. 250,- tilkommer det her et innmeldingsgebyr på kr. 1100,-. Er man medlem her, kan man også trene på samtlige Nr 1 Fitness sentre.

Alle i medlemskategori 1 (tidligere kalt hovedmedlemmer) i Brystkreftforeningen vil få kr. 50,- i avslag fra treningssenteret, i tillegg til at Brystkreftforeningen sponser med ytterligere kr. 100,-. Månedspris vil da bli kr 249,- ved fullskala sentrene, og kr. 349,- ved Mylife livsstilsenter. For å få benytte deg av Brystkreftforeningens tilbud, må du vise bekreftelse på medlemskap i kategori 1. Dette fås ved henvendelse til sms 901 22 460 eller på mail til brystkreftsekretar@outlook.com

NB! Tilbudet gjelder ved tegning av 12 måneders medlemskap.

Gullmedleskap
Ved avdelingen i Fyllingsdalen finner man en egen relax avdeling i senterets underetasje. For et månedlig tillegg på kr. 199,- kan man oppgradere til Gullmedlemskap, som gir en rekke fordeler. Gullmedlemskap gir medlemmene fri adgang til relax avdeling, hvor man finner boblebad, badstu og steam bad, samt sofagrupper og egne private dusjer. Man vil få 20 % rabatt på alle behandlinger ved Nr 1 Fitness Spa og velvære, og 20 % rabatt hos Ju & Me Hårdesign, som er plassert i samme etasje. Man vil også få 15 % rabatt på PT-pakker (Personlig Trener), samt rabatter på leie av Nr 1 Fitness sin eksklusive hytte på Geilo. Relax avdelingen kan også leies til private arrangement.

Mer informasjon om de ulike sentrene finner dere på linkene under.

Nr 1 Fitness: http://www.nr1fitness.no Mylife livsstilsenter: http://www.mylifenorge.no/
Nr 1 Fitness Spa og Velvære: http://www.spa.nr1fitness.no/
For mer informasjon, vennligst ta kontakt på tlf: 55 16 57 00, eller send en mail til post@nr1fitness.no.
Dersom det er ønskelig med en prøvetime før man bestemmer seg for om man vil bli medlem, er dere hjertelig velkommen til det. Henvend dere da i resepsjonen på det aktuelle sentret.

Mvh Christine Alvøen Daglig leder Nr 1 Fitness, avd. Fyllingsdalen­

Invitasjon til jubileumsfest

Brystkreftforeningen Bergen skal feire sine første 25 år, og i den anledning har vi den store glede å invitere deg til en flott feiring på Hotel Ørnen den 4. november fra kl 1630.

Vi starter kl 1630 med et lett måltid, før vi kl 17 begynner med foredrag og litt underholdning.
Når klokken blir 19 kan det bli godt å strekke på beina, mingle litt og prate med hverandre.
Det blir aperitif kl 1930, før vi kl 20 setter oss til bords for jubileumsmiddag med underholdning og hyggelig samvær.

Vi gleder oss til denne dagen og kvelden, og håper riktig mange av dere vil være med å gjøre dette til en minneverdig feiring.

Denne kvelden er kun for medlemmer, og vi har satt prisen til kr. 500,-
Det er bindende påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller sms til
901 22 460 innen 1. oktober. Betaling gjøres ved påmelding, enten til kontonummer 3624 51 42093 eller til Vipps 82936.
Husk å merke med navn og arrangement.

Det er også mulig å bestille rom for overnatting på hotellet. Prisene her er
kr. 890,- for enkeltrom og kr. 1090,- for dobbeltrom. Bestilling av rom gjøres direkte til Hotel Ørnen på telefon 55 37 50 00.

Dersom du har matvareallergi, eller av andre grunner ikke kan spise alle typer mat, ber vi deg ta kontakt med oss, slik at vi kan bestille mat du kan spise.

VEL MØTT!!!