aktivitetsplan våren 2018

Fysiske aktiviteter

Turn og Idrettsforeningen Viking

Øvre Dreggsalm. 7, 5003 Bergen

Vi har et veldig godt trimtilbud i Vikinghallen for opererte/diagnostiserte medlemmer.

Dere får kr. 600,- i støtte fra Brystkreftforeningen Bergen pr. halvår. Dette gjelder KUN medlemmer i kategori 1 (tidligere kalt hovedmedlemmer).

Dere betaler selv det resterende beløp når dere melder dere inn, husk å nevn at dere er fra Brystkreftforeningen, så sender Viking regning på kr. 600,- til oss.

Som medlem hos Viking har dere tilgang til alle aktivitetene på treningssenteret. Det vil si at dere kan trene i apparatsalen, være med på spinningtimer, eller velge blant et bredt utvalg av saltilbud. I sal kan dere prøve: Figur, Pilates, Yoga, Seniortimer, Rehab, Aerobic med mer. Åpningstider er mandag – fredag 07.00-22.00, lørdag 10.00 -18.00, søndag 12.00-18.00.

Les mer om treningssenterets aktiviteter på www.tifviking.no

De som vil kan troppe opp i Viking og melde seg inn, og begynne med en gang.

NR 1 Fitness

Vi har fremdeles samarbeid med treningskjeden Nr 1 Fitness i de forskjellige bydelene. Foreningen dekker kr. 100 pr måned for medlemskategori 1 (tidligere hovedmedlemmer), og disse får i tillegg kr 50 i rabatt på treningssenteret. Se vedlegg.

SIB Årstad

Årstad treningssenter ligger i første etasje på Alrek Studenthjem, Årstadveien 25, like ved Haukeland Universitetssykehus og Haraldsplass Diakonale Sykehus, ca. tre kilometer fra Bergen sentrum.

Trening for kreftoverlevere: Årstad har sin egen instruktør som er utdannet gjennom AKTIV mot kreft, og hver mandag kl. 16:00 har denne gruppetrening sammen.

Dersom du lurer på noe om denne treningen, priser osv., kan du kontakte treningsinstruktør, Christine Bruland på tlf 419 33 431 eller e-post christine_bruland@hotmail.com

Hvert medlem betaler her avtalt pris, og får tilbake 600 kroner fra foreningen hver 6. måned mot fremlegging av kvittering for betalt beløp.

SATS/Elixia på Laksevåg

På dette senteret er det gruppetrening for «brystkreftdamer» to ganger i uken – mandag og torsdag fra kl 1600. Disse treningene er med personlig trener i samarbeid med fysioterapeut, og er godt tilrettelagt den enkeltes utgangspunkt. Hver trening avsluttes med sosialt samvær.
Det koster 399 kr/mnd, det vil si at dere har tilgang på treningssenteret i hele åpningstiden, alle dager. Timene er spesialtilpasset denne gruppen, og er eksklusivt holdt for dem. Vi har kapasitet til 40 personer.
Ta kontakt med SATS/Elixia på tlf 55 34 90 20

Årsmøte på Vardsenteret 12. februar kl 19.

Se vedlagt invitasjon og dagsorden.

Krafttak mot Kreft 2017 i Bergen

Se oppslag i dagspressen.

Felles temamøte på Vardesenteret 8. mars, kl 18

Vi arrangerer et felles temamøte med tema «Gode levevaner når kreften rammer»

Foredragsholder er Anita Helland.
Det blir servering av frukt, kaffe og te, og det blir god tid til spørsmål.

Byvandring på Sydnes 24. april, kl 17.

Vi tar igjen turen ut i vår vakre by sammen med Jo Gjerstad. Denne gangen går vi på Sydnes, og vi møtes ved Johanneskirken kl 17.
Det koster kr. 50,- per person, og påmelding sendes til epostadresse brystkreftsekretar@outlook.com eller sms til 901 22 460.

Lørdagstur på Fløyen 14. april, kl 12

Vi møtes på øvre stasjon kl 12, og avtaler der hvor vi går videre. Dette kommer an på hvor mange vi er, hvor folk ønsker å gå, og hvor lang tur vi ønsker. Er vi mange kan vi jo også dele oss i ulike grupper, alt etter form og ønske om rute.

Påmelding til brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460 innen 10. april.

Familiedag på Sætregården 26. mai

Det blir også i år arrangert familiedag på Sætregården fra kl 14 til 17. Vi tilbyr riding/aktivitet med hest for alle. Vi tenner griller og tilrettelegger med bord og benker. Her er det ingen egenandel, men ta med den maten dere vil spise. Det blir salg av is og kaffe.

Påmelding innen 29. april på mail brystkreftsekretar@outlook.com eller på sms til 901 22 460,

Ved påmelding trenger vi antall som kommer, og vi trenger alder på barn.

Se også på Sætregårdens hjemmeside: www.saetregaarden.no for mer info om dyrene deres.

Tur til Danmark 20.-22. mai

Årets sommertur blir tur med båten til Danmark. Turen blir denne gangen kun for medlemmer, men for begge medlemstyper.

Påmeldingsfrist 1. april. Det blir sendt ut faktura, og påmelding er gyldig når betaling er mottatt.

Meld deg på til brystkreftsekretar@outlook.com

eller på sms til 901 22 460.

Invitasjon

Sommertur til Danmark for våre medlemmer

Årets sommertur går til Danmark med Fjordline fra 20.-22. mai og vi vil møte medlemmer fra vår søsterforening i Ålborg. Denne gangen er det kun medlemmer som får bli med oss da det er helt begrenset antall plasser vi har til rådighet.

Prisen for kategori 1 (hovedmedlemmer) er kr. 1.500,-

Prisen for kategori 2 (støttemedlemmer) er kr. 2.500,-

Dette inkluderer utvendig lugar om 2 deler lugar. Ønsker du lugar alene må du betale kr. 450 ekstra.

Videre inkluderer prisen velkomstmøte m/aperitif m.m., middagsbuffe søndag og mandag, frokostpakke mandag, frokostbuffe tirsdag, lunch i Ålborg mandag, busstransport i Danmark.

Påmelding sendes til Elisabeth Kjøsnes tlf. 90122460, eller brystkreftsekretar@outlook.com.

Dette blir først til møllen så vær snar med å melde deg på.  Vi sender ut faktura til alle etter hvert og den må være betalt før påmeldingen er gyldig.  Påmeldingsfristen er satt til 1. april.

Vil du dele lugar med noen, må oppgi hvem du vil dele lugar med.  Du må også presisere om du vil ha lugar alene. Vi må også ha fødselsdatoen på alle. Har du spesielle preferanser når det gjelder mat, må vi ha beskjed om dette også.

Er det noe du lurer på kan du ta kontakt med Edel Johannessen, tlf. 91128110 eller Elisabeth Kjøsnes, tlf, 90122460.

Annet

Vi etterlyser også innspill og ønsker angående aktiviteter eller temaer dere ønsker vi skal sette i gang med/ta opp.
Har du idéer eller ønsker, ta kontakt med en av oss i styret.

Foreningen har likepersoner som kan kontaktes ved behov:

Edel Johannessen          911 28 110             brystkreftkasserer@outlook.com

Mai-Britt Værø                 452 56 395             maivaer@online.no

Grethe Myking                 905 46 096             gtmyking@hotmail.com

Hildborg Mandiussen      995 20 490             mandiussenhildborg@gmail.com

Marianne Michaelsen      481 28 325             marianne.michaelsen@online.no

Eli Øvretvedt                    924 55 439             elima@live.no

Ella Bahus                       909 90 353             ebahus@online.no

Marit Paulsen                  416 50 160             paulsenmarit@yahoo.no

Anita Üstün                     408 43 908             anitaustun@yahoo.no

Vi minner også om at det er mange tilgjengelige kurs på Montebellosenteret. Se hjemmesiden deres for informasjon på www.montebellosenteret.no

Alle aktiviteter betales via tilsendt faktura.

Litt om høstens aktiviteter

Vi skal som vanlig ha markering av Rosa sløyfe, og vi ber dere allerede nå ha i tankene at vi trenger medlemmer som har anledning og lyst til å være med og stå på stand et par timer.

Den årlige basaren vil som vanlig finne sted i slutten av oktober, også i år på Hotel Ørnen.

Vi jobber dessuten med å få i stand en kveld med revy, teater, eller konsert.

Styrets sammensetning for 2018 vil bli klar etter valg på årsmøtet den 12. februar.
Informasjon om det nye styret vil da bli lagt ut på hjemmesidene våre.

Hjemmesiden vår er: www.brystkreftforeningen-bergen.com

mobilnr 901 22 460

Facebook-siden er Brystkreftforeningen Bergen

Hilsen styret i lokalforeningen

Tilbud til medlemmer i

Brystkreftforeningen Bergen (kategori 1-medlemmer)

Brystkreftforeningen har inngått avtale med treningssenterkjeden Nr 1 Fitness. Under finner dere informasjon om lokasjon, priser og tilbud.

Om NR 1 FITNESS

Nr 1 Fitness ble stiftet i 2008, og har i dag 5 fullskala sentre i Fyllingsdalen, Åsane, Landås, Osterøy og Voss. Sentrene er døgnåpne og det holdes åpent 365 dager i året. Sentrene har et vidt spekter av gruppetreningstimer, i tillegg til egentreningsmuligheter. For de som kun ønsker å drive egentrening, finnes det også to Nr 1 Fitness Express sentre, lokalisert i Sandviken og på Sotra. På Sotra finner man i tillegg Mylife livsstilsenter, et senter som er tilpasset de helt utrente.

PRISER

Ordinær pris ved Nr 1 Fitness fullskala senter er kr. 399,- pr måned. Det tilkommer også et gebyr på kr. 250, for nøkkelkort til sentrene. Dette er et engangsbeløp. Man kan da trene fritt på samtlige fullskala sentre, samt Express sentrene.

Ved Mylife livsstilsenter er månedsprisen kr. 499,- pr måned. I tillegg til nøkkelkortet på kr. 250,- tilkommer det her et innmeldingsgebyr på kr. 1100,-. Er man medlem her, kan man også trene på samtlige Nr 1 Fitness sentre.

Alle i medlemskategori 1 (tidligere kalt hovedmedlemmer) i Brystkreftforeningen vil få kr. 50,- i avslag fra treningssenteret, i tillegg til at Brystkreftforeningen sponser med ytterligere kr. 100,-. Månedspris vil da bli kr 249,- ved fullskala sentrene, og kr. 349,- ved Mylife livsstilsenter. For å få benytte seg av Brystkreftforeningens tilbud, må det fremvises underskrevet og stemplet bekreftelse fra sekretær i foreningen.           NB! Tilbudet gjelder ved tegning av 12 måneders medlemskap.

Gullmedleskap

Ved avdelingen i Fyllingsdalen finner man en egen relax avdeling i senterets underetasje. For et månedlig tillegg på kr. 199,- kan man oppgradere til Gullmedlemskap, som gir en rekke fordeler. Gullmedlemskap gir medlemmene fri adgang til relax avdeling, hvor man finner boblebad, badstu og steam bad, samt sofagrupper og egne private dusjer. Man vil få 20 % rabatt på alle behandlinger ved Nr 1 Fitness Spa og velvære, og 20 % rabatt hos Ju & Me Hårdesign, som er plassert i samme etasje. Man vil også få 15 % rabatt på PT-pakker (Personlig Trener), samt rabatter på leie av Nr 1 Fitness sin eksklusive hytte på Geilo. Relax avdelingen kan også leies til private arrangement.

Mer informasjon om de ulike sentrene finner dere på linkene under.

Nr 1 Fitness: http://www.nr1fitness.no Mylife livsstilsenter: http://www.mylifenorge.no/

Nr 1 Fitness Spa og Velvære: http://www.spa.nr1fitness.no/

For mer informasjon, vennligst ta kontakt på tlf: 55 16 57 00, eller send en mail til post@nr1fitness.no.

Dersom det er ønskelig med en prøvetime før man bestemmer seg for om man vil bli medlem, er dere hjertelig velkommen til det. Henvend dere da i resepsjonen på det aktuelle sentret.

Mvh Christine Alvøen Daglig leder Nr 1 Fitness, avd. Fyllingsdalen­