Ønsker du å være likeperson i Brystkreftforeningen Bergen?

Likepersonstjenesten er en viktig del av Brystkreftforeningens arbeid. Endelig skal det  holdes likepersonkurs i Bergen,   fredag 6  og lørdag 7 april for nye og for eksisterende likepersoner som trenger påfyll.

Hva er en likeperson?

En likeperson i Brystkreftforeningen har selv erfaring med brystkreft. Denne erfaringen kan være til hjelp for andre som opplever å få brystkreft tett på livet, enten som diagnostisert, pårørende eller som på grunn av arv har høy risiko for å få sykdommen. En likeperson skal ha bearbeidet forholdet til sin egen sykdom. Alle likepersoner i Brystkreftforeningen signerer taushetsløfte, og forholder seg til Brystkreftforeningens vedtekter og retningslinjer. Å være likeperson i Brystkreftforeningen er et frivillig, ubetalt verv for å hjelpe andre.

Er du interessert i å bli likeperson ta kontakt innen onsdag 7/3:

marianne.michaelsen@online.no

sms 48128325